BluePink XHost |
Servere virtuale de la 20 eur / luna. Servere dedicate de la 100 eur / luna - servicii de administrare si monitorizare incluse. Colocare servere si echipamente de la 75 eur / luna. Pentru detalii accesati site-ul BluePink. |
Pe „Video-Google” pseudoştiinţa
abundă!
DIVERSIUNEA VINE ABIL PRIN INTERNET
Ciberparanoia, ciberdependenţa,
cibernevroza, sunt neologisme desemnând fenomene
psihice grave de comportament uman datorate lucrului exagerat pe calculator, a
navigării nestăpânite pe virtual zi şi noapte. Sunt fenomene
psihice asupra cărora eu le-am consacrat articole cum ar fi „Ciberferma animalelor”, „Temniţele
libertinismului” sau „Alienarea
intelectualilor”, prin ultimele două extinzând principala sursă
generatoare de dereglări psihice - reţeaua Internet – cu reţeaua
televiziunilor prin cablu. În fond, nu este nici o deosebire între un incult
care devine „administrator” la wikipedia şi un
„moderator” la fel de incult de la Realitatea TV, OTV sau alte televiziuni,
promovând prin emisiunile lor impostura şi prostul gust. Atât
„administratorul” unor situri cât şi „moderatorul” televiziunilor private
(atenţie fenomenul se extinde şi la televiziunile de stat!) nu fac
altceva decât să adâncească incultura celor care privesc şi care
n-au niciun discernământ intelectual de a filtra informaţia
primită. Aceste televiziuni nu educă privitorul cum s-ar crede! Ele
îi distrug şi bruma de educaţie primită prin şcoala de
astăzi. O şcoală mereu „reformată”, în veşnic
experiment, fără nici o ţintă precisă privind modelul
de cetăţean român pe care trebuie să-l modelăm prin
instrucţie şi educaţie.
Dar dacă incultura şi
prostia este promovată pentru că „atrage” vizitatori pe jurnalul
propriu (numit „blog” ca să pară mai cu
moţ) sau spectatori virtuali la bârfele televizate (numite şi ele
pompos „talk-show-uri”) cu mult mai grav este „pseudo-documentarul”. Adică acele filme de pe „Video-Google”, „YouTube” sau
altele asemenea, amplificând la extrem nu numai bolile Internet, ciberparanoia, ciberdependenţa,
cibernevroza ci şi fenomenul de abulie de
masă. Adică aceea lipsă de voinţă şi
hotărâre a cetăţeanului observabilă foarte pregnant cu
prilejul alegerilor electorale.
Iată un grav pericol care va
cultiva la nivel de mase pseudoştiinţa aşa cum televiziunile
prin cablu şi ziarele au distrus pur şi simplu încrederea în
instituţiile statului şi chiar în moralitatea propriului popor. Întreaga
administraţie a statului legată de parlament, de guvern sau de administraţia
preşedinţială este conform mijloacelor mass-media o
gaşcă de hoţi, borfaşi, pungaşi, manglitori, tâlhari,
găinari, şmecheri, escroci, cretini, impostori, potlogari şi
şarlatani. Scrieţi duzina aceasta de cuvinte pe verticală pe o
foaie de hârtie şi bifaţi deseară de câte ori vă iese
fiecare cuvânt, dacă urmăriţi o emisiune de scandal! Ba peste
toate, mai este promovată şi ideea că poporul român este el însuşi
un neam de dobitoci, imbecili, idioţi, tâmpiţi şi stupizi.
Iată cum abulia şi ciberparanoia ajunsă treptat la nivel de mase se
îndreaptă spre la faza critică: distrugerea propriilor personalităţi
prin etichetarea tuturor „la grămadă”.
Să plecăm în studierea
fenomenului de la cibernevroza simplă, adică
a dependentului de lansare a opiniilor proprii în comentariile ziarelor online. Nu mai
este o noutate pentru nimeni că peste 90% din comentariile articolelor din
varianta online a jurnalelor, reprezintă latrina, closetul din curte al
culturii poporului român care se umple nepermis printr-un limbaj obscen,
deşănţat, imoral, impudic, indecent, necuviincios,
neruşinat, pornografic şi scabros. Venit mai ales din partea tinerei
generaţii. Şi ajungi la concluzia asta dacă analizezi
„neologismele” având ca sursă organele uro-genitale şi noul „limbaj forumist”.
În numele „libertăţii de
expresie” prost înţeleasă, redactori şi jurnalişti
respectabili se complac în a lăsa cele mai scârboase comentarii la
bună vedere, zicându-şi în sinea lor că-şi fac în acest
fel „reclamă”.
Oare!? Ce fel de intelectual te
poţi tu – acesta e cuvântul de azi pentru o adresare politicoasă -
pretinde domnule Cristian Tudor Popescu când în comentariile online ale
ziarului „Gândul” fac caca şi se pişă toţi tâmpiţii?
Cum permiţi „tu” domnule Robert Turcescu
să-ţi mai apară articolele în astfel de ziare? Degeaba te
plângi, de formă, contra fenomenului dacă nu faci nici măcar un pas
concret pentru stârpirea lui.
De ce nu pui domnule Cristian Tudor
Popescu administratorul sitului „Gândul” să depisteze cu ajutorul
poliţiei specializate, în vederea
aplicării legii, pe acei indivizi care fac WC-eu din ziarul
dumitale? Legea există! De câte ori ai făcut-o public sau ai
dezbătut-o în jurnalul dumitale? Ştii că te pot da în
judecată pentru că ai permis să fiu insultat în comentariile
articolului „Statistica a omorât 738 000 de salariaţi”? Acolo au
apărut comentarii insultătoare la adresa mea fără să
aibă nimic de-a face cu tema din articolul respectiv. De ce au apărut acele comentarii
scabroase? Să vă spun: pentru că eu, ţăran
sănătos, cu copii normali, procreaţi natural, om trecut de 60 de
ani fără să fi cunoscut vreodată „binefacerile” de azi ale
drogurilor, am scris împotriva manifestărilor homosexualilor, din plin
centrul Bucureştiului, prin articolul „Drăguţul
de Licu”. Situl meu nu permite comentarii însă
al dumitale da! Vezi domnule Cristian Tudor Popescu cum punând în
faţă pretinsa libertate de expresie ai ajuns să promovezi
rahatul ţării acesteia? Jalnic!
Mergem mai departe. După aceste
mici mizerii ale unor inculţi şi deviaţi sexual din cauza drogurilor,
mizerii etalate în public şi girate de oameni serioşi, iată
că vine rândul şi pseudo-jurnaliştilor de oportunitate. Să
luăm exemplul lui Ioan T. Morar, până mai ieri bâzdâc în trupa „Divertis”. Probabil
că neducându-l „talentul” la maimuţăreli inteligente, ce şi-o fi zis
farafastâcul? Ia să mă fac eu jurnalist şi să-mi trag un „blog” („blog” = jurnal
propriu) ca Năstase
şi Iliescu!
Cum s-au propulsat ei ca jurnalişti
pe baza imaginii PSD, de ce nu
m-aş cocoţa şi eu jurnalist pe imaginea „Divertis”?
Numai că, dacă Năstase are un real talent în a scrie un articol de
calitate, Ioan T. Morar - pe care l-a dat „talentul” afară din casă -
umblă la găinăriile obişnuite aidoma altor „confraţi”
din jurnalele de scandal.
Având probabil interese în imobiliar şi
împiedicându-se de atitudinea domnului Artur Silvestri, preşedintele ARP –
Asociaţia Română pentru Patrimoniu, care duce o luptă de
protejare a patrimoniului imobiliar prin articolele şi cărţile
proprii precum şi prin emisiunile unor televiziuni, pseudo-jurnalistul de oportunitate Ioan T.
Morar apelează la clasicele şarlatanii, şmecherii de pe maidane
precum: porecle, acuze de diplome false, acuze de prea multă aplecare spre
cutume creştine şi multe alte acuze scoase din „recuzita”
jurnalistică dâmboviţeană de care-i plină presa. Un truc
destul de uzitat printre cei care, evitând o discuţie academică pe
baza operei unui scriitor consacrat, se complac în caraghioslâcuri.
Şi la fel cum porcul
preferă mai bine vrejul din grădină plin de găinaţul
păsărilor decât ciorba stăpânului, în „susţinerea”
tâmpeniilor fără nici un fel de acoperire de pe „blogul”
lui Morar au sărit „comentatorii” de care vorbeam mai sus. Niciunul din ei, nici măcar saltimbancul „Divertis”, Ioan T. Morar, habar n-are cine e „personajul”
pentru că „informaţia” pe care şi-o aleg astfel de indivizi nu
este site-ul de cultură ci cel de scandal, site-ul de manele, siturile cu
sâni dezveliţi sau omoruri pasionale tip Elodia,
automobilişti zdrobiţi sau alte situri pline de asemenea „delicatese”.
De, fiecare după cultura şi preferinţa proprie!
Dacă Ioan T. Morar era un
jurnalist adevărat, măcar o căutare „google”
să fi dat şi atunci mii de articole i-a fi sărit în ochi!
Majoritatea găzduite pe siturile lui Artur
Silvestri sau în parteneriat cu ARP – Asociaţia Română pentru
Patrimoniu condusă de Artur Silvestri. Sunt situri făcând parte dintr-un mare
proiect publicistic online românesc. Spunem românesc şi nu din România
pentru că la revistele online ale lui Artur Silvestri şi la cele
partenere, publică personalităţi de pe întregul mapamond, din
Australia până-n India, din India până-n România şi apoi mai
departe, peste Atlantic.
Din Bucureşti până-n Los Angeles revistele „Neamul
românesc”, „Monitor cultural”, „Epoca”, „Ecoul”, „Tânărul scriitor”
şi alte peste 100 reviste online girate de oameni de cultură,
istorici, prozatori, dramaturgi, eseişti, poeţi şi critici
literari, pun zi şi noapte la dispoziţia tuturor articole din cele
mai diverse domenii de cultură, literatură şi artă. Credeţi
că sunt căutate de fostul maimuţoi al trupei „Divertis”?
Mergem şi mai departe. Pe
lângă lăturile aruncate de ciberparanoicii
Internet şi găinăriile de tip Ioan T. Morar, amplificând abulia
şi dând startul unei incipiente faze de autodistrugere a naţiei
noastre ca popor milenar, au apărut mai nou, filmele pseudo-documentare de
pe „Video Google”, „YouTube”
sau altele asemenea. În aceste cazuri, nu mai e joacă de copii! Aceste
pseudo-documentare provin din surse unde un bun psiholog depistează
imediat „omul de meserie”. Fie că sunt creaţii individuale, fie
că sunt creaţii ale unor organizaţii secrete sau chiar unor
servicii secrete străine, toate aceste filme au un scop bine definit
pentru autor şi… bine ascuns pentru utilizator. Ele sunt create cu atâta
profesionism încât cu greu îţi dai seama de diversiunea care ţi se
pune la cale.
Dacă diversiunea sondajului de
pe situl de ştiri Hotnews se bănuieşte
uşor şi de către cei neavizaţi (oricum ai alege în acel
sondaj al nehotărâţilor ies în ordine tot PSD, PD-L şi PNL, ca
în celelalte sondaje măsluite) filmele pseudo-documentare sunt create cu
foarte mult profesionalism regizoral. Folosindu-se chipurile, de idei din
„ştiinţă”, ele conduc la o psihoză de masă pe tema
dată, urmărind bine disimulat scopuri comerciale.
Spre exemplu, este prezent pe Internet, pseudo-documentarul
APA (http://video.google.com/videoplay?docid=-2933349021550318008&hl=en
) film rusesc de origine „necunoscută”. Titrat în româneşte de
către „nu se ştie cine”, film care bineînţeles că „nu se
poate dowloada” creând şi mai mult impresia
de film „ştiinţific
important”, documentarul este o pledoarie ascunsă susţinută
pseudo-ştiinţific, despre apă. Apă, care-şi
împrospătează „memoria” doar când este redistilată,
evaporată sau îngheţată. Ghici ciupercă ce-i, dacă
filmu-i rusesc iar Rusia are cele mai mari resurse de apă
„îngheţată”, ba mai având şi nenumărate fabrici de apă
plată (obţinută prin distilare) prin toată Europa!
Un alt pseudo-documentar, „Viitoarea
criza financiară” (http://video.google.com/videoplay?docid=6979038037452749124
) a apărut în America taman în preajma alegerilor prezidenţiale! El
face o retrospectivă a crizei financiare prevăzând apocalipsa care va
fi declanşată de „grupurile de interese” dacă nu se va alege…
„schimbarea”. Hait! Parc-am auzit şi noi românaşii de aşa ceva!
Ia să vedeţi când va cazul să realegem întâiul marinar al
ţării, pentru a scoate „ţara din apă”, cum vor apărea
seriile a II-a, a III-a, a n-a, a
acestui pseudo-documentar!
Lăsând găinăriile şi
atacurile la persoană deoparte, diversiunile reale, psihozele colective
şi alte manevre cu caracter de masă pot fi foarte periculoase! Ele
pot crea pe Internet o nouă armă îndreptată asupra unor popoare
din ce în ce mai dezbinate. O asemenea armă aruncată asupra unui
popor condus de oameni iresponsabili, obişnuit cu mersul pe lângă
legi, poate duce chiar la distrugerea fiinţei naţionale ale acelui popor!
Să fim deci atenţi: al
treilea război mondial se pare că a început tacit, odată cu
apariţia „erei Internet”!
Prof. Nicolae N. Tomoniu
Articol scris pentru revista Epoca
Conversaţi cuminţi aici: pareri@tomoniu.ro